[2013] Synchrodogs - Animalism, Naturalism (autorskie VII)
Motywem przewodnim tego cyklu jest pusty, pierwotny krajobraz i nagie ciało przywodząc na myśl pierwszych ludzi. Nawet naturalne, długie włosy modelki odciągają nas od współczesności. Postać obserwowana jest przez oko kamery ze znacznej odległości. Mamy poczucie, iż fotografowana osoba nie zdaje sobie sprawy z obecności fotografującego. Użyty został też węższy niż zwykle obiektyw. Mamy więc do czynienia z wykorzystaniem języka fotografii dzikiej przyrody. Zakładając taki poziom dopracowanie konceptu projektu warto jest się dokładniej pochylić nad niemalże każdym pojedynczym zdjęciom.
Postać ludzka ubrana od stóp do głów w błękitny, dokładnie oblekający ciało materiał, umieszczona jest na suchym oceanicznym dnie. Z upodobaniem przez synchrodogs stosowana w projektach komercyjnych technika kolaży tym razem zostaje osiągnięta przez idealnie dobrane lokalizacje i sylizacje.
Niebiańskie, a właściwie oceaniczne ciało modelki, oczywiście znów Tani, przynosi życie na planetę Ziemia.
Brzeg morza, postać pokracznie próbująca utrzymać się na wszystkich czterech kończynach - jak dopiero co urodzone zwierze, lub też stwór który pierwszy raz wyszedł z oceanu na ląd.
Bardzo dojrzale formalnie prace. Mini pod-cykl działający na zasadzie jednocześnie mimikry i kontrastu. Moro nie przytaja do kamiennego krajobrazu będącego otoczeniem postaci, mimo iż łaty topniejącego na trawniku śniegu harmonizuje z kremowymi i rdzawymi minerałami scalonymi na pierwszy rzut okach, chaotycznie w jedna skałę.
Peruki skontrastowane z pełnym zieleni polem, folia okrywającą nagie naturalnie ułożone ciało. Sztuczność skontrastowana z naturą. Przyroda kontra cywilizacja. Produkty kultury, takie jak sztuczne włosy w przeciwieństwie do roślin są martwe.
Deklarowanym motywem tego cyklu jest chęć ponownego zjednoczenia się z naturą. Poczucia jej mocy. Powrotu do czystego animalizmu. Synchrodogs jako punkt wyjścia opisują swoje zachowania, które traktujemy jako właściwe dla zwierząt nie ludzi, na przykład "bieganie i skakanie po pagórkach, oczy gryzienie się nawzajem i lizanie po twarzach, tak jak robią to psy" [2]. Projektem tym starają się odszukać surowy sens samych siebie i obudzić zapomnianą intymną relacje pomiędzy człowiekiem a naturą. Intencją duetu jest budzenie takich samych popędów i podstawowych pragnień i emocji u odbiorców. Pragną by każdy mógł odkryć w sobie naturalne piękno i być wolnym od narzuconych norm społecznych i strachu przed byciem źle zrozumianym.
- - -
Ying i Yang - Koncepcja yin i yang pochodzi z antycznej filozofii chińskiej i metafizyki. Opisuje ona dwie pierwotne i przeciwne, lecz uzupełniające się siły, które odnaleźć można w całym wszechświecie.
Cytat z wywiadu:
Postać ludzka ubrana od stóp do głów w błękitny, dokładnie oblekający ciało materiał, umieszczona jest na suchym oceanicznym dnie. Z upodobaniem przez synchrodogs stosowana w projektach komercyjnych technika kolaży tym razem zostaje osiągnięta przez idealnie dobrane lokalizacje i sylizacje.
Niebiańskie, a właściwie oceaniczne ciało modelki, oczywiście znów Tani, przynosi życie na planetę Ziemia.
Brzeg morza, postać pokracznie próbująca utrzymać się na wszystkich czterech kończynach - jak dopiero co urodzone zwierze, lub też stwór który pierwszy raz wyszedł z oceanu na ląd.
Afrykańska pustynia, żar i upał oraz pierwsi ludzie.
Człowiek i natura jako idealna harmonia - Ying i Yang (1). Oraz kobieta jako rusałka czekająca na życiodajny przypływ. Całkowite podporządkowanie egzystencji siłom natury.
Bardzo dojrzale formalnie prace. Mini pod-cykl działający na zasadzie jednocześnie mimikry i kontrastu. Moro nie przytaja do kamiennego krajobrazu będącego otoczeniem postaci, mimo iż łaty topniejącego na trawniku śniegu harmonizuje z kremowymi i rdzawymi minerałami scalonymi na pierwszy rzut okach, chaotycznie w jedna skałę.
Peruki skontrastowane z pełnym zieleni polem, folia okrywającą nagie naturalnie ułożone ciało. Sztuczność skontrastowana z naturą. Przyroda kontra cywilizacja. Produkty kultury, takie jak sztuczne włosy w przeciwieństwie do roślin są martwe.
Deklarowanym motywem tego cyklu jest chęć ponownego zjednoczenia się z naturą. Poczucia jej mocy. Powrotu do czystego animalizmu. Synchrodogs jako punkt wyjścia opisują swoje zachowania, które traktujemy jako właściwe dla zwierząt nie ludzi, na przykład "bieganie i skakanie po pagórkach, oczy gryzienie się nawzajem i lizanie po twarzach, tak jak robią to psy" [2]. Projektem tym starają się odszukać surowy sens samych siebie i obudzić zapomnianą intymną relacje pomiędzy człowiekiem a naturą. Intencją duetu jest budzenie takich samych popędów i podstawowych pragnień i emocji u odbiorców. Pragną by każdy mógł odkryć w sobie naturalne piękno i być wolnym od narzuconych norm społecznych i strachu przed byciem źle zrozumianym.
- - -
Ying i Yang - Koncepcja yin i yang pochodzi z antycznej filozofii chińskiej i metafizyki. Opisuje ona dwie pierwotne i przeciwne, lecz uzupełniające się siły, które odnaleźć można w całym wszechświecie.
- Yang (dosłownie rozumiane jako "nasłonecznione miejsce, południowe zbocze (wzgórza), północny brzeg (rzeki), światło słoneczne") reprezentowana przez biel i Słońce oznacza siłę, aktywność, radość, ciepło i lato, symbolizuje męski aspekt natury, ekstrawersję oraz liczby nieparzyste; odpowiada jej dzień, niebo oraz dusza hun. Yang symbolizuje ogień lub wiatr. Wszyscy urodzeni w parzystych latach.
- Yin (dosłownie rozumiane jako "zacienione miejsce, północne zbocze (wzgórza), południowy brzeg (rzeki), zachmurzenie, zaciemnienie") reprezentowana przez czerń i Księżyc oznacza bierność, uległość, smutek, chłód i zimę, symbolizuje żeński aspekt natury, introwersję oraz liczby parzyste; odpowiada jej noc oraz dusza po. Yin symbolizuje woda lub ziemia. Wszyscy urodzeni w nieparzystych latach.
Cytat z wywiadu:
European cities have almost lost the connection with wild life, locking parks at nighttime, putting enclosure near the sea. This feeling of something sacred we find in nature inspires us to live some specific way of life, making us go far from the city, look for alternative environment for self bringing up. We feel a critical need for recollecting every place we find, every location, which becomes our home for the moment. The project ‘Animalism, Naturalism’ is an attempt to keep in mind all basic instincts that come about, reaching for the raw sense of self and intimate relation to the surrounding environment and nature. Nudity, self-excruciation, surreal foreplay, human nature, primitivism, symbolism, eccentricity, animalism and intuition are amongst the themes communicated by the presented artworks. Our main interest lies in bringing primitive instincts out of a viewer, provoking animalistic behavior and emotions, allowing one to embrace their natural beauty, encouraging one to be free from any predispositions and fear of being misperceived.
Comments
Post a Comment